Menu

Black Cat Studio - Strony internetowe Łódź

Strony internetowe, sklepy internetowe, logotypy, wizytówki, ulotki, plakaty, banery, roll upy,  grafiki na social media oraz doradztwo z zakresu pozyskiwania środków unijnych na założenie działalności gospodarczej.

Jak reklamować firmę na Facebooku?

by admin
Jak reklamować firmę na Facebooku?

Chcesz założyć działalność gospodarczą lub jesteś już właścicielem firmy ale nie wiesz jak skutecznie promować ją na Facebooku?

Obecnie media społecznościowe to jedna z najlepiej dochodowych i popularniejszych platform, których możesz użyć do kreowania reklam dla swoich odbiorców i sukcesywnie promować swój biznes.

Social media pomagają budować relacje z klientami, badać rynek jak reaguje na poszczególne produkty i usługi oraz dostosowywać je do konkretnych grup odbiorców.

Mówiąc inaczej, media społecznościowe to Twoja szansa na pozyskanie klientów.
Co miesiąc ponad bilion osób jest aktywnych na Facebooku. W śród nich są Twoi potencjalni klienci czyli Twoje szanse na zbudowanie stabilizacji finansowej i wykreowanie solidnej marki.

Zatem nie lekceważ potęgi Facebooka i postaraj się przedstawić własną firmę w jak najlepszym świetle. Z firmą jest tak jak z człowiekiem – „jak Cię widzą, tak Cię piszą”.
Jeżeli nie zadbasz o elegancką identyfikację wizualną firmy (logo, zdjęcia, spójne ze stroną wizytówki/ulotki/plakaty itd.) i wartościowe teksty, to jak chcesz przekonać do siebie i swojej firmy klienta oraz do wysokiej jakości oferowanych usług?
To tak jakby lumpeks (sklep, który na kilometr bije po oczach hasłami: używane, jakościowo niewiadome, kupujesz z charakterystycznym zapaszkiem ale coś fajnego może i wyszperasz) przedstawiał swoim klientom ceny takie same jak np. sieciówka Zara cz H&M. Różnica jest duża.

Pamiętaj, iż dobrze zarządzany fan page firmowy na Facebooku zagwarantuje Ci przewagę nad konkurencją i tożsamość.

Jeżeli jesteś zielony jak polana w słoneczny dzień w tworzeniu promocji na Facebooku to nic nie szkodzi. Facebook udostępnia możliwość promocji własnej marki za pomocą płatnej kampanii. Za niewielkie pieniądze, możesz promować własną markę, produkty, usługi i eventy w danej lokalizacji (województwa, cały kraj, odległość w km od siedziby firmy czy miejsca świadczenia usług), wybierając sobie przy tym konkretną grupę odbiorców. To bardzo pomaga w początkowych życiach fan paga firmowego ponieważ nikt nie wie tak dużo o użytkownikach tej platformy co ona sama.

Jeżeli natomiast jesteś fanem social media to prezentuję Ci poniżej parę opcji do samodzielnej promocji na Facebooku.

1. Fanpage firmowy

Prowadzisz firmę lub sklep? Musisz mieć stronę na Facebooku. To bezpośrednie miejsce do informowania własnych odbiorców o usługach i produktach. Jest to idealny sposób do komunikowania się z klientami. Po utworzeniu konta uzupełnij podstawowe informacje o firmie. Uzupełnij słowa kluczowe związane z marką, które sprawiają, że fan page wygląda profesjonalnie i pomaga klientom upewnić się, że znaleźli właściwą stronę biznesową. Uzupełnij godziny pracy, lokalizację i wklej logo ze zdjęciem na baner. Jedna sugestia: przy wyborze zdjęcia na front nie ściągaj bez opamiętania wszystkiego co jest „ładne” z google grafika. Zdjęcia mają również licencje i własnych autorów. Zapoznaj się z linkami poniżej jeżeli miałeś taki zamiar.

Strony z bezpłatnymi zdjęciami do zastosowań komercyjnych:
Realisticshots
Kaboompics
Public Domain Pictures

Strony z płatnymi zdjęciami do zastosowań komercyjnych:
Fotolia
Shutterstock
Stock Photo

Dodatkowo, pamiętaj o regularnych wysokiej jakości postach, przedstawiających Cię jako specjalistę w swojej dziedzinie.

2. Grupy na Facebooku

Dołącz do grup o charakterze biznesowym bądź stwórz swoją własną, zapraszając znajomych (lub kogo dasz radę) do udostępniania jej na własnych wallach. Niezależnie od tego czy jesteś posiadaczem własnej grupy, czy też dołączyłeś do grupy zarządzanej przez kogoś innego – możesz śmiało jej użyć do promocji własnej marki (np. pisać posty o produktach/usługach, ich właściwościach z podaniem linka do fan paga). Dzięki grupom na Facebooku możesz dotrzeć do prawdziwych odbiorców czyli Twoich przyszłych klientów. Dodatkowo, możesz nawiązywać kontakt z ludźmi o podobnych poglądach i zainteresowaniach, a tym samym tworzyć społeczność pod posty reklamowe. Ten rodzaj marketingu jest najskuteczniejszy, ponieważ kieruje reklamy do prawdziwych odbiorców. Potencjalni klienci mogą zacząć zadawać Ci pytania o produkty/usługi, oznaczając Cię w komentarzach bądź poprzez messengera. Masz wtedy świetną okazję do bezpośredniej promocji.

3. Krótkie filmiki zamiast tradycyjnych postów

Do zwiększenia zasięgów na Facebooku możesz użyć smartfona i jednej z aplikacji do edycji wideo. Filmiki mogą przedstawiać Twoje miejsce pracy, aktualny projekt, nad którym pracujesz czy zwykle przywitanie się.
Pozostaje zatem uruchomić wyobraźnię i zacząć nagrywać krótkie filmiki.
To bardzo ciekawa alternatywa dla zwykłych wpisów, która przyciąga większe grono odbiorców.
Link do przykładowych aplikacji do pobrania na android z dokładnym ich opisem.